Thursday, March 30, 2017

BeFit 2017 IV nädal: rajalt maas

TERVIS ON KÕIGE TÄHTSAM!

Nii kurvaks teeb see, kui tervis alt veab. Ma olen üsna tükk aega olnud tõbine ja pole end suutnud korralikult terveks ravida. Mul on praegu jõhker elutempo peal ning pole oma trennidest suutnud loobuda - sõltuvus. Ma ei mäleta, millal ma viimati korralikult magasin. Kohe kohe saab tööprojekt läbi, aga magistritöö karjub peas. Ma arvan, et see kõik pani paraja põntsu ja lõi mind korralikult pikali maha. Muidugi eks see ole minu enda lollus ka, et tõbisena kogu aeg trenni tegin. Viimasel päeval, kui tervis läks palju kehvemaks, sundisin end ikka trenni minema (tegin vähemalt lühema trenni - 45min Zumba), kuna olin samal päeval palju söönud. Ma tean, et see mõtteviis on täiesti vale ja peaksin rohkem oma keha kuulama. Trennis oli üsna raske olla ja köhisin meeletult. Peale trenni olingi palavikuga siruli maas ja nüüd kahetsen oma otsust väga.

Mind ajab närvi see, et hakkasin niigi peale reisi nullist oma treeningutega pihta ja suutsin juba väikese põhja alla kasvatada selle ajaga. Nüüd pean natuke piiri pidama ja ei tea, kuna trenni saan teha. Tervis on üsna nõrk. Ja nii nõme ongi see, et põhimõtteliselt pean jälle nullist alustama ja väikeste raskustega trenni tegema. Mis lihasmassi kasvust me niimoodi rääkida saame? Olgem ausam, see Befit asi ei toimu mulle just kõige sobivamal ajal. Ma ei saa kahjuks konkursile 100% oma tervise ja hullu elutempo pärast panustada. Ma muidugi loodan väga, et aprilliks saab mu projekt läbi ja saan magistritööle keskenduda ja selle kõrvalt ka trenni teha, tervislikult toituda ning korralikult magada. Ehk aprillis tulevad veidike paremad tulemused. Praegu pean lihtsalt hoolega toitumist jälgima ja rahulikumalt võtma.

Selline asi pani mind mõtlema bikiinifitnessi osalejate ja üleüldse tippsportlaste peale. Kui nad valmistuvad nii pikalt ja korralikult hooajaks ette ja peaks juhtuma, et näiteks mõni hull haigus nagu kopsupõletik vms neil jalad alt lööb, mis siis juhtub? Jah, ma tean, et see oleneb nii palju sellest, mis ettevalmistuse ajahetkel haigus tabab. Aga ma mõtlen lihtsalt seda, et haigus nõrgestab hullult tervist ja sellest taastumine võtab ka veel omajagu aega ja ilmselgelt mõjub see ka vormile halvasti. Kas peale haigust võetakse end kokku ja jätkatakse rahulikult teekonda või leidub ka neid, kes katkestavad oma võistlusplaanid? Oleks lihtsalt huvitav teada.. Kindlasti on see parajaks pettumuseks - näed nii palju vaeva ja siis lihtsalt tervis veab alt ja ongi kogu võistlusteekond läbi.

Vähem trenni, rohkem toitumise planeerimist..

Kuna olin terve see neljas nädal ilma trennita, siis räägin rohkem toitumisest. Haiguse ajal juhtus patustamisi ka, aga üritasin ikka oma toite trackida nii palju kui võimalik ja 1300kcal piiri hoida. Nagunii haigena ei ole väga isu ka. Magusaisud kimbutavad siiani ja üks halb pahe hakkab tagasi tulema - tahan jälle erinevaid jäätiseid testida. Õnneks olen suutnud jäätisekogused kontrolli all hoida, varasemalt võisin pool purki Ben and Jerry't sisse ahmida ja päev otsa end seepärast pahasti tunda. Avastasin ka kaks suurepärast uut jäätist mu jaoks (vt piltidelt!) - Grycani piparkoogijäätis, mis oli nii mõnusalt vürtsine. Ütleme nii, et see on heaks konkurendiks mu lemmikule Ben&Jerry Cinnamon Bunsile. Läksin Selverisse, et soodukaga Brownie LaMuu'd osta (see juba ammu mu bucketlistis!), aga terve lett oli täiesti tühi, aga sealt vaatas vastu uus Pavlova jäätis sidrunikreemi ja maasikatükkidega ja loomulikult pidin ma selle kaasa haarama. See oli aga väga meeldivaks üllatuseks - nii mõnus hapukas ja mitte üldse läila - soovitan proovida! :)

Proovisin teha ka üht huvitavat "magustoitu", mille idee leidsin Teevi instast. Keetsin riisihelbeid mustika Njie pudinguga, peale lisasin veel värskeid mustikaid ka. See maitses nagu kuum mustikasupp, aga minu arust oli heaks vahelduseks tavalisele pudingule või jogurtile. Teen teinekordki! :) Saatsin vennakesed poodi Kreeka jogurtit tooma, aga unustasin täpsustada, et tahan maitsestamata - nad tõid mulle kõiki maitseid. Sain lõpuks selle metsmaasika kreeka jogurti ära proovida, aga see oli natuke liiga magus mu jaoks, puhtalt väga ei taha süüa, aga riisigaletile ja pudru peale sobib ideaalselt. Mulle meeldib igast uusi tooteid katsetada - proovisin ka selle uue Valio brownie kohupiimakreemi ära - vot see oli küll paras pettumus. Üldiselt olen ma Valio ja Alma toodetega väga rahul, aga seekord andis küll soovida. Söötsin selle vennakestele sisse. :D

Vahepalad


Kui vennakesed haigele lapsele külla tulid, nõudsid nad pelmeene. Hah, külalised ajavad alati kõik mu toitumisplaanid sassi. :D Läksime siis poodi pelmeene ostma, neile võtsin nende lemmikud sealihaga, aga endale üritasin leida miskit tervislikumat. Proovisin esimest korda Rimi kalkunilihast pelmeene (vt poeleidude pilti!), mis olid väga maitsvad ja 100g-s on 153kcal, ütleks, et isegi paremad näitajad, kui kaalujälgijate lemmikutel, Uvici Vanaema kalkuniliha pelmeenidel (100g/173kcal). Loomulikult küsisid vennakesed pelmeenide kõrvale hapukoort, aga neile oli parajaks pettumuseks, et ma juba pikemat aega ei kasuta enam hapukoort, vaid olen selle maitsestamata kreeka jogurti vastu välja vahetanud. Pakkusin seda neile ka, alguses vaatasid nad mind väga kahtlase näoga, aga pärast sõid kahe suu poolega.

Selle võistluse üheks positiivseks kõrvalmõjuks ongi see, et olen suutnud juurutada veidike tervislikumaid harjumusi ka oma lähedastele. Näiteks isa küsib mu käest pidevalt poes nõu ja loobus ka lõpuks tee joomisel suhkrust ja meest (great success!). Viimati kui poes käisime tahtis ta erinevaid Aasia kastmeid krabada, siis ma kisasin, et vaadaku palju seal suhkrut on ning pistsin talle hoopis Santa Maria ilma lisatud suhkruta taco kastmed korvi. Ka mõned sõbrannad on mult veidike nõu küsinud ja tervislikumalt toituma hakanud, mis teeb mu meele väga rõõmsaks. Ja nii hea on, kui endalgi on tarku inimesi kõrval, kellega pidevalt konsulteerida - aitäh Merks heade soovituste ja retseptide eest! ;)

Kõrvitsasupp, kaelakarbonaad, apelsinikana...
Aga toitumise juurde tagasi tulles, tahtsin juba ammu kõrvitsasuppi teha, aga minu jaoks on parajaks piinaks see kõrvitsa lõikumine ja puhastamine. Võtsin väikevenna appi ja ta lahendas mu probleemi üsna kiiresti. Nii et nädalavahetusel tegin ülimaitsvat kõrvitsapüreesuppi kookospiima baasil, kuhu lisasin ka kartulit, ingverit, küüslauku ja porgandit. Enne supi tegemist röstisin kõrvitsat ahjus - OMG, kui maitsev see oli! Olen viimasel ajal kõrvitsat hullupööra armastama hakanud. Mul jäi veel supi kõrvalt kõrvitsat üle ja lisasin selle Inta soovitusel pudrule, kuhu lisasin kaneeli ja maapähklivõid - suurepärane! Kus ma küll varem elanud olen?

Hommikuks ikka ja alati putru - sellest ei saa vist kunagi küllalt! :)

Poes leidub alati huvitavaid tooteid..
Lisaks huvitavatele eelpool mainitud jäätistele ja pelmeenidele oli üheks huvitavaks leiuks Oskari sealihakaelakarbonaad rohelise õuna marinaadis. Liha oli väga maitsev ja mahlane, aga kahjuks palju kaloreid (100g/u250kcal) ja üsna rasvane. Tegelikult ma täitsa teadlikult üritasin paar päeva rasvade osakaalu tõsta, et saada oma magusaisud kontrolli alla. Tundus, et natuke nagu aitas ka, aga samas teisest küljest ütleks, et see aeglustas mu ainevahetust. See selleks. Praegu on Selveris gurmeetooted soodukaga ja seal on nii palju vinget kraami. Ostsin ise proovimiseks šokolaadimaitselisi kookosekrõpse, mis on hästi mõnusad ja krõmpsud - neid lisan pudrule ja oma vahepaladele. Kõige vahvamaks leiuks olid kuivatatud virsikukrõpsud, mis on ülihead. Soovitan soojalt! :)



Nädala kokkuvõte: muidu kaal kogu aeg püsis haigusega, aga kaalumishommikul näitas see 51,8kg. Niimoodi ta mul siin kõigub siia-sinna. Üritan kiiresti oma õigele rajale tagasi saada - hakata jälle treenima ja rohkem sööma. Sel nädalal saab õnneks või kahjuks mu tööprojekt läbi. Siis kolin mingiks ajaks raamatukokku ja käin spordiklubis oma pead tuulutamas. Ma ei jõua juba ära oodata, et trenni saaks!

Olge mõnusad ja hoidke oma tervist! :)






No comments:

Post a Comment